1. Złożenie wniosku o wydanie dokumentacji medycznej
a) osobami uprawnionymi do wnioskowania o wydanie dokumentacji medycznej są:
• pacjent,
• opiekun ustawowy (rodzic) pacjenta niepełnoletniego,
• opiekun prawny pacjenta,
• osoba upoważniona na piśmie przez: pacjenta, opiekuna ustawowe-go/prawnego pacjenta (upoważnienie stałe).
b) osoba uprawniona do odbioru dokumentacji medycznej jest zobowiązana do wypełnienia druku – Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej. Wniosek musi zostać podpisany w obecności pracownika Kliniki (pielęgniarka, pracownik recepcji), w przypadku dostarczenia do Kliniki podpisanego wcześniej wniosku – zostanie on uznany tylko i wyłącznie w przypadku notarialnego potwierdzenia podpisu.
2. Złożenie upoważnienia do odbioru dokumentacji medycznej
a) osobami uprawnionymi do wnioskowania o wydanie dokumentacji medycznej są:
• pacjent,
• opiekun ustawowy (rodzic) pacjenta niepełnoletniego,
• opiekun prawny pacjenta,
b) osoba uprawniona do upoważnienia innej osoby do odbioru dokumentacji medycznej jest zobowiązana do udzielenia pisemnego upoważnienia na druku – Wniosek o wydanie dokumentacji medycznej. Upoważnienie musi zostać podpisane w obecności pracownika Kliniki (pielęgniarka, pracownik recepcji).
W przypadku dostarczenia do Kliniki podpisanego wcześniej upoważnienia – zostanie on uznany tylko i wyłącznie w przypadku notarialnego potwierdzenia podpisu.
3. Odbiór dokumentacji medycznej
a) osobami uprawnionymi do odbioru dokumentacji medycznej są:
• pacjent,
• opiekun ustawowy (rodzic) pacjenta niepełnoletniego,
• opiekun prawny pacjenta,
• osoba upoważniona na piśmie przez: pacjenta (upoważnienie jednorazowe/stałe).
b) osoba uprawniona do odbioru dokumentacji medycznej jest zobowiązana do:
• okazania dokumentu tożsamości ze zdjęciem,
• poświadczenia podpisem na wniosku faktu odebrania dokumentacji medycznej.
Klinika nie pobiera opłat za wydanie dokumentacji zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej.
W celu potwierdzenia tożsamości osób korzystających z naszych usług, prosimy o okazanie w Recepcji jednego z poniższych dokumentów:
– dowód osobisty,
– paszport,
– karta pobytu,
– legitymacja szkolna lub studencka,
– książeczka zdrowia dziecka.
W przypadku braku możliwości potwierdzenia tożsamości Pacjenta, zastrzegamy sobie prawo niewykonania usługi medycznej.
Sprawdzanie tożsamości Pacjenta przy wykonaniu usług medycznych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia o dokumentacji medycznej, Ustawą o ochronie danych osobowych.
Masz pytanie?
Chcesz zapisać się na wizytę? Napisz do nas, czekamy!
Pon.-Pt.: 12:00-19:00
Sob.: 10:00-15:00 (kosmetyka)
Strona stworzona przez Netiger ©
Copyright © 2023. Ray.Med . All Rights Reserved.